دستگاه پركن روغن تمام اتوماتيك

دستگاه روغن پركن

دستگاه پركن روغن تمام اتوماتيك براي انواع روغن هاي خوراكي و صنعتي قابل استفاده است با اين تفاوت كه در پركردن روغن صنعتي از پمپ دنده اي و روغن هاي گياهي و خوراكي از سيلندر پيستون استفاده مي شود. نازل هاي استفاده شده در پركن خوراكي تمام استيل مي‌باشد.

 

در اين دستگاه انواع ظرف هاي پلاستيكي و شيشه اي با حجم هاي متفاوت قابل استفاده هستند در پركن اتوماتيك ظرفها توسط نوار نقاله به سمت نازل ها هدايت مي‌شوند. اما در پركن نيمه اتوماتيك نوار نقاله وجود ندارد و اپراتور عمليات مظروف سازي را انجام مي دهد. نازل ها بدون ايجاد حباب و پاشيدن ظرف ها را به ميزاني كه تنظيم شده است پر ميكنند و اين از حدر رفت محصول جلوگيري ميكند. دربندي به صورت تمام اتوماتيك انجام مي‌شود. همچنين قابليت تغيير تعداد نازل ها را به سفارش مشتري دارد.

دستگاه روغن پركن  داراي سيستم كنترل پيشرفته است. و در نهايت قابل ذكر است كه دستگاه تمام مجوزهاي بهداشتي براي توليد و بسته بندي انواع روغن خوراكي مانند روغن زيتون، روغن كنجد، روغن كانولا، روغن بادام و … را دارد. دستگاه پركن روغن تمام اتوماتيك شامل گارانتي و  خدمات پس از فروش ميباشد. براي كسب اطلاعات بيشتر و استعلام قيمت تماس بگيريد.

 

 

دستگاه پركن براي پر كردن انواع مواد از قبيل مايعات ، پودر ها ، آجيل و خشكبار ، گاز ها و … درون ظروف مشخصي مانند پت ، فلزي ، شيشه اي ، پلي اتيلن و … مورد استفاده قرار مي گيرد. يكي از مهم ترين ويژگي هاي پركن ، بسته بندي مواد خوراكي ، دارويي و …به صورت كاملا بهداشتي است. دستگاه هاي پركن در صنايع بسياري مورد استفاده قرار مي گيرد كه بيشترين استفاده اين مدل دستگاه ها در صنايع غذايي و دارويي است. دستگاه پركن در سه مدل اتوماتيك و نيمه اتوماتيك و دستي توليد و به بازار عرضه مي شود.

 

دستگاه پركن نيمه اتوماتيك يكي از دستگاه هاي پركني مي باشد كه توسط نازل هاي خود مواد هاي مختلفي مانند انواع محصولات غذايي انواع نوشيدني رقيق و غليظ و… را در انواع ظروف از جمله شيشه هاي مربا و عسل و بطري هاي نوشيدني پر ميكند.

 

دستگاه پركن نيمه اتوماتيك

دستگاه پركن نيمه اتوماتيك يكي از انواع دستگاه هاي پركن است كه براي پر كردن انواع ظرف با انواع مواد طراحي و ساخته شده است. دستگاه پركن نيمه اتوماتيك مواد كف كننده مثل شيشه شور و … كه اين دستگاه وقتي ظرف به زير نازل مي رود ابتدا نازل ها توسط جك پايين آمده و شروع به پر كردن مواد مي كنند و از كف در حال پر كردن به بالا مي آيند اين عمل باعث مي شود كه مواد كف نكرده و سر ريز نشود.

 

اگر دقت كرده باشيد بيشتر افرادي سراغ دستگاه هاي پركن نيمه اتوماتيك مي روند كه فضا و بودجه كمتري براي اين كار مدنظر دارند كه نسبت به كارايي اين نوع دستگاه خروجي خوبي را به آن ها مي دهد. دستگاه پركن نيمه اتوماتيك به دو دسته روميزي و شاسي دار تقسيم مي شود كه بنا بر كسب و كار شما حوزه فعاليت اين گونه دستگاه ها متفاوت مي باشد.

 

دستگاه هاي پركن بسته به نوع مواد يا محصول ساخته مي شوند و انواع مختلفي دارند به طور مثال دستگاه هاي پركن اتومات داراي دربگذار هستند. اين مزيت ها باعث سرعت بيشتر در توليد مي شوند. سرعت دستگاه هاي پركن به محصول و نوع ظرف بستگي دارد. به طور مثال دستگاه پركن براي عسل سرعت كمتري نسبت به دستگاه پركن براي آب معدني دارد.

 

 

 

نحوه كاركرد دستگاه پركن نيمه اتوماتيك

ابتدا موادي كه قرار است ظروف با آن پر شود مورد بررسي قرار مي گيرند (از لحاظ صحت سلامت محصول) و سپس درون مخزن ها ريخته مي شوند، بعد از اين مرحله ظروف بر روي فيكسچر تعبيه شده بر روي دستگاه قرار مي گيرند، سپس پس از اين مرحله دستگاه را به گونه برنامه ريزي ميكنند كه طي يك زمان معين نازل ها باز و بسته شوند و در نهايت هم ظروف پر شده و يك اپراتور آن ها را براي بسته بندي و… ميبرد.

تفاوت كاور، بادي فنس و سراميك چيست؟

 

تفاوت كاور، بادي فنس و سراميك چيست؟

 

q4_k1dp.jpg

يكي از مهمترين فاكتور‌ها در تعيين قيمت خودرو، كيفيت رنگ بدنه است و محافظت از رنگ بدنه فابريك مهمترين دغدغه مالكان اتومبيل به ويژه خودرو‌هاي خارجي است كه افت قيمت بيشتري را در اين زمينه متحمل مي‌شوند. در دهه‌هاي اخير استفاده از مواردي كه محافظ رنگ بدنه محسوب مي‌شوند بسيار مورد توجه بوده است. مواردي چون استفاده از كاور، بادي فنس و سراميك كه در اين مقاله به همه آن‌ها خواهيم پرداخت.

محافظت از رنگ فابريك بدنه خودرو به منظور پيشگيري از افت قيمت كاري سخت و چالش برانگيز است. حتي در صورتي كه تصادفات و فشار‌هاي مختلف به بدنه خودرو باعث آسيب ديدگي رنگ آن نشود، خط و خش‌هاي ناشي از گرد و خاك، آفتاب سوختگي‌ها، ترك‌هاي ناشي از فشار به بدنه خودرو، پوليش غير اصولي، شوينده‌هاي نامناسب، مواد شيميايي و... مي‌تواند كيفيت رنگ خودرو را تحت تأثير قرار دهد.

 

استفاده از پوشش‌هاي محافظتي چون بادي فنس، نانو سراميك و كاور از جمله خدماتي است كه در اين زمينه وجود دارد. از نظر ظاهر، كاربرد و عملكرد اين سه فرآيند با هم متفاوت هستند اگرچه از نظر كلي همه آن‌ها به منظور محافظت از رنگ فابريك بدنه مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

بادي فنس

بادي فنس شامل يك پوشش شفاف و بي‌رنگ است كه به شكل يك لايه ضخيم روي رنگ بدنه خودرو قرار گرفته و ضمن حفاظت از آن در برابر آسيب‌هاي موجود باعث زيبا و شفاف‌تر ديده شدن رنگ خودرو نيز مي‌شود. بادي فنس يا PPF از جنس پلاستيك مقاوم است و از مواد شيميايي پليراتان به صورت لايه لايه تشكيل شده است. در واقع بادي فنس متشكل از سه لايه متفاوت است كه روي هم قرار گرفته و در نهايت يك سپر مقاوم را روي رنگ بدنه تشكيل مي‌دهند.

اولين لايه بادي فنس از جنس پلي استر است كه براي نصب روي بدنه اين لايه جدا مي‌شود تا لايه چسبناك زير آن آزاد شود، لايه پليراتان از بدنه خودرو در برابر عواملي چون ضربات و فشار‌ها محافظت مي‌كند. برخي از بادي فنس‌ها جنس اكلريك دارند كه انعطاف‌پذيري بيشتري داشته و اجراي آن نيز راحت‌تر است.

بادي فنس بيشترين محافظت را از رنگ خودرو داشته و از آسيب‌هاي ناشي از فشار و ضربه نيز پيشگيري مي‌كند، ماندگاري بالايي دارد و داراي خاصيت آبگريزي و خاك گريزي نيز هست.

سراميك خودرو

پوشش سراميكي، يك پوشش از جنس مايع است كه با رنگ خودرو مخلوط مي‌شود و يك تركيب شيميايي ايجاد مي‌كند كه لايه محافظتي را روي بدنه خودرو ايجاد مي‌سازد. جنس پوشش‌هاي سراميكي پليمر است و با ايجاد لايه محافظتي از آسيب‌هايي چون كثيف شدن، لكه‌هاي عميق، خط و خش‌هاي سطحي، آفتاب سوختگي، خوردگي و زنگ زدگي سطح بدنه پيشگيري مي‌كند. در مقايسه با بادي فنس، سراميك خودرو از قدرت محافظتي كمتري برخوردار است و ماندگاري كمتري نيز دارد.

از نظر ويژگي‌هايي چون بالاتر بردن مقاومت رنگ، خاصيت آب گريزي، سهولت در شستشو و شفاف‌سازي رنگ، سراميك خودرو و بادي فنس عملكرد مشابهي دارند.

كاور بدنه

كاور بدنه خودرو بيش از آن كه خاصيت محافظتي داشته باشد جنبه تزئيني و زيبايي دارد. كاور در انواع طرح و رنگ موجود است و معمولاً براي ايجاد تنوع و تغيير در رنگ بدنه خودرو مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اگرچه ايجاد يك لايه روي رنگ بدنه خودرو مي‌تواند با ويژگي‌هاي محافظتي نيز همراه باشد اما در مقايسه با ميزان محافظت سراميك بدنه و يا بادي فنس، كاور بدنه بسيار ضعيف‌تر عمل مي‌كند.

كاور بدنه اتومبيل مي‌تواند شفاف و يا مات و در انواع طرح و رنگ باشد، اين خدمت نوين در زمينه بدنه خودرو، بيش از هر چيز جنبه تزئيني دارد و اجراي آن نيز نيازمند مهارت و ظرافت بالا و استفاده از متريال مرغوب و با كيفيت است. با اين حال كاور نيز بدنه خودرو را در مقابل آلاينده‌ها، تابش مستقيم نور خورشيد و تا حدودي در مقابل آسيب‌هاي ناشي از شستشوي زياد با مواد شيميايي و خط و خش‌هاي سطحي ناشي از گرد و خاك محافظت مي‌كند.

شباهت بادي فنس، سراميك و كاور خودرو

همانطور كه در بخش‌هاي قبلي نيز اشاره شد، همه اين پوشش‌هاي بدنه خودرو ويژگي‌هاي محافظتي دارند، البته درصد اين محافظت در هريك از آن‌ها متفاوت است. ويژگي محافظتي بادي فنس بيش از سراميك و كاور بدنه است و نسبت به آن‌ها ماندگاري بيشتري نيز دارد.

قبل از انجام هريك از اين خدمات نياز است كه ابتدا سطح بدنه خودرو كاملاً صاف، يكدست و تميز باشد. بنابراين براي اجراي چنين خدماتي در مدوسا بهتر است ابتدا به دنبال صافكاري pdr در تهران باشيد تا تمام مشكلات فيزيكي سطح بدنه از جمله فرورفتگي‌هاي سطحي را برطرف سازيد.

نكته مهم ديگري كه در مورد هر سه خدمت ياد شده بايد به آن توجه داشته باشيد اجراي بي‌عيب و نقص آن است. مهارت، تخصص و ظرافت كار بيشترين تأثير را در كيفيت اجرا خواهد داشت. توصيه مي‌كنيم براي اجراي هريك از پوشش‌هاي سراميك، بادي فنس و كاور حتماً بهترين و با كيفيت‌ترين مجموعه ارائه دهنده را انتخاب كنيد.

قيمت بادي فنس، سراميك و كاور بدنه

هزينه اجراي هريك از خدمات نام برده، بستگي به مواردي چون كيفيت متريال، نوع خودرو، اندازه خودرو و البته نوع پوشش دارد. در ميان انواع پوشش‌هاي ياد شده، قيمت بادي فنس ماشين از قيمت بالاتري برخوردار است، همچنين سراميك خودرو نسبت به كاور بدنه قيمت بالاتري دارد.

انجام كاور، بادي فنس و نانو سراميك در مدوسا

مدوسا يكي از معتبرترين و مشهورترين مراكز ارائه خدمات در زمينه پوشش‌هاي محافظتي است. تبحر بالا در انجام خدمات پوشش محافظ بدنه، برخورداري از نيروي كار ماهر و متخصص و استفاده از متريال با كيفيت و مرغوب مهمترين فاكتور‌هاي تمايز مدوسا از ساير رقبا در اين زمينه است. انجام خدمات بادي فنس، سراميك و كاور در كمترين زمان و با بالاترين كيفيت را در مدوسا تجربه كنيد.